Відбулася VІI Міжнародна конференція «ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ УКРАЇНИ З ЄВРОПЕЙСЬКИМ ОСВІТНІМ ПРОСТОРОМ: ДОСЯГНЕННЯ, ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ» (30 жовтня 2025)

30 жовтня 2025 р. відбулася VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Гармонізація системи освіти України з європейським освітнім простором: досягнення, виклики та перспективи». Захід проходив у межах проєкту європейської освітньої мережі «Евридіка» – «Eurydice Ukraine: Improving Education Accessibility» (EU-IEA) за підтримки Європейської комісії, на базі національного підрозділу «Евридіки» в Україні – ДНУ «Інститут освітньої аналітики» (ДНУ «ІОА»).

Конференція була покликана поглибити професійний діалог освітньої та наукової спільноти з питань інтеграції української освіти в європейський простір.
Серед ключових тем – гармонізація освітньої політики, забезпечення доступності освіти, цифровізація, інноваційний розвиток і міжнародна співпраця. Під час обговорення порушувалися й інші актуальні аспекти трансформації освіти в умовах воєнних викликів та післявоєнного відновлення.

Захід розпочався з вітального слова доктора економічних наук, професора, першого заступника директора з наукової роботи ДНУ «ІОА» Сергія Лондара, який наголосив, що цьогорічна конференція відбувається в символічний період – коли європейська освітня мережа «Евридіка» святкує свою 45-ту річницю. Це 45 років невтомної праці, спрямованої на те, щоб зробити освіту в Європі більш прозорою, порівнянною та ефективною, об’єднуючи знання, навчальні технології й людей. У своєму виступі Сергій Лондар підкреслив, що гармонізація системи освіти України з європейським освітнім простором має не лише інтеграційне, а й практичне значення, адже досвід, який Україна здобуває в умовах війни, стає прикладом освітньої стійкості та демонструє здатність вітчизняної системи освіти зберігати розвиток, інноваційність і європейський вектор навіть у надзвичайно складних умовах.

Вітальну частину продовжила провідний фахівець сектора шкільної освіти відділу освітньої статистики й аналітики ДНУ «ІОА» Наталія Мацієвська. У своєму зверненні англійською мовою вона подякувала європейським партнерам за постійну підтримку України та плідну співпрацю у спільних проєктах, наголосивши, що конференція покликана не лише підсумувати здобутки, а й стати черговим кроком до зміцнення міжнародного партнерства, обміну знаннями та поширення європейських цінностей у розвитку української освіти.

Пленарна частина конференції була присвячена актуальним тенденціям і викликам розвитку системи освіти України, стала платформою для фахового обговорення стратегічних напрямів її модернізації та зміцнення партнерства з європейськими країнами. Почесними спікерами пленарної частини стали провідні науковці й експерти з різних регіонів України, що у своїх доповідях порушили широкий спектр питань, як-от: розвиток людського капіталу, фінансування освіти, психолого-педагогічні аспекти діяльності викладача, цифровізація та використання штучного інтелекту, професійний розвиток педагогів, євроінтеграція освітнього простору України та інші важливі напрями освітньої політики.

Велику увагу також було приділено відновленню освіти в післявоєнний період, модернізації професійної освіти та розвитку людського потенціалу як стратегічного ресурсу відбудови України.

Пленарні доповіді конференції:

Підсумовуючи роботу конференції, заступник директора з науково-організаційної роботи ДНУ «ІОА», кандидат економічних наук, старший науковий співробітник Ганна Терещенко наголосила на важливості представлення українського досвіду в європейських ініціативах та подякувала учасникам заходу за змістовні доповіді й активну участь. А також окремо відзначила постійну підтримку та експертну співпрацю Міністерства освіти і науки України, фахівці якого разом із міжнародними партнерами відіграють ключову роль у реалізації євроінтеграційного курсу держави та гармонізації освітньої політики з європейськими стандартами.

У цьому контексті вона підкреслила, що в липні 2025 р. МОН затвердило Дорожню карту гармонізації системи показників освітньої статистики України зі стандартами ЄС, активну участь у реалізації якої беруть фахівці ДНУ «ІОА», сприяючи узгодженню національної системи освітньої статистики з європейськими підходами.

На завершення Ганна Терещенко подякувала всім учасникам конференції – як присутнім у залі, так і тим, хто долучився онлайн, – за конструктивний діалог і підтримку спільної мети, а саме гармонізації української освіти з європейським освітнім простором.

Програму конференції можна завантажити тут.